söndag 28 november 2010

Så fort gick den helgen...... Söndag kväll och det är dags för jobb i morgon igen.

I fredags kväll kom en kompis hem till oss och vi käkade lite gott och kollade på tv. På lördag morgon kom Robert hem med lille Joel en stund. Han har ju kolik och är vaken väldigt mycket på nätterna. Hans trötta föräldrar fick sova en liten stund på förmiddagen medan farmor tog hand om lillkillen. Det var ju första gången jag var barnvakt och det var så mysigt. Vid ettiden kom hans föräldrar. Dom stannade kvar en stund så vi fick ätit middag tillsammans. Jag lagade coca-cola marinerad älgstek http://www.matklubben.se/recept/coca_cola_marinerad_aelgstek_36717.html det var inte så dumt. Sedan lekte jag taxi på kvällen/natten, körde söner fram och tillbaks men det var helt ok eftersom vi inte gjorde något speciellt. Vi hade ju tänkt att gå ut och äta men eftersom ingen var hemma ville vi inte lämna hunden ensam. Vi får ta det en annan gång istället.

I dag har jag dammsugit och tvättat. Gjorde kålpudding till middag vilket uppskattades. På eftermiddagen gick vi en tipspromenad. Maja ville följa med oss och det var roligt. Det blåste skitkallt men det var skönt att komma ut en stund iaf. Nu ska jag plocka i ordning lite inför morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar